четвртак, 3. мај 2012.

DVERI: ŠEST PITANJA ZA REŽIM ILI HOĆE LI BITI VELIKE IZBORNE KRAĐE

DVERI: ŠEST PITANJA ZA REŽIM ILI HOĆE LI BITI VELIKE IZBORNE KRAĐE

četvrtak, 03 maj 2012 08:27

Uvereni smo da će režim, ako proceni da pada sa vlasti, pribeći svim vrstama izbornih krađa i manipulacija


Kako je aktuelni režim u toku samog izbornog procesa, odnosno u toku sprovođenja izbornih radnji, isposlovao promene procedure u vezi sa glasanjem na Kosovu i Metohiji, a u čemu Dveri nisu ni na koji način učestvovale, a naročito imajući u vidu grubo nepoštovanje propisane procedure za glasanje u inostranstvu, kao i zbog neverovatno velikog broja formalnih i suštinskih manjkavosti vezanih za Jedinstveni birački spisak, Dveri svim nadležnim institucijama postavljaju sledeća pitanja i na ista opravdano očekuje brze i precizne odgovore, jer od ovih pitanja zavisi regularnost izbora:

1. Zašto po velikom broju blagovremeno podnetih zahteva za glasanje u inostranstvu, odnosno za upis u birački spisak podatka o tome da će birač glasati u inostranstvu, čak i sa prethodno podnetim zahtevom za upis u Jedinstveni birački spisak, uopšte nije postupano od strane opštinskih i gradskih uprava po mestu prebivališta u zemlji? Zašto su mnogi podnosioci zahteva odbijeni bez ikakve odluke i obrazloženja? Koliko je građana uopšte evidentirano da  će glasati u inostranstvu?

2. Kome je u interesu da se na opisani način osujeti i pogazi ustavno i zakonsko pravo velikog broja naših građana iz dijaspore da  glasaju u inostranstvu? Da li su i sama pravila za glasanje u inostranstvu postala sredstvo pravne i političke nejednakosti i marginalizacije srpske dijaspore koja bi s obzirom na svoju brojnost mogla značajno uticati na konačan rezultat predstojećih izbora?

3. Zašto je na podmukao način odstupljeno od važećih odredaba Zakona o izboru narodnih poslanika kada su u pitanju izborne radnje i izbori u južnoj srpskoj pokrajini Kosovo i Metohija? Zašto je aktuelni režim potpomognut lažnom opozicijom u izborne radnje na neustavan način umešao i međunarodnu organizaciju OEBS koja po domaćim propisima ne može aktivno učestvovati u izbornim radnjama? Posebno ističemo da je usvojenim Uputstvom za sprovođenje izbora na teritoriji Kosova i Metohije predviđeno da se birački odbori sastoje svega od 3 člana što je nedovoljno čak i za fizičko obavljanje svih radnji potrebnih za propisno održavanje glasanja na biračkom mestu. A da i ne govorimo o prebrojavanju glasova u Raški i u Vranju, gde postoji osnovana sumnja da se glasovi usput mogu zameniti i krivotvoriti. Ko će pratiti te glasove na putu sa Kosova i Metohije u Vranje i Rašku i kako možemo imati kontrolu nad tim glasovima?

4. Budući da je rešenje kojim se utvrđuje ukupan broj birača koji imaju aktivno i pasivno biračko pravo za učešće na izborima zakazanim za 6. maj potpisano od strane ministra Markovića, koji se nalazi na čelu Ministarstva za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu, a shodno propisima, Dveri smatraju da je pomenuto ministarstvo odgovorno za vođenje jednistvenog biračkog spiska, te celokupna odgovornost za nepravilnosti i propuste prilikom formiranja jedinstvenog biračkog spiska leži na resornom ministarstvu, i aktuelni ministar ne može pobeći od te odgovornosti.

5. Najeklatantniji primer neažurnog vođenja podataka o jedinstvenom biračkom spisku predstavlja činjenica da prema rešenju ukupan broj birača iznosi 7.026.000, što je gotovo identično sa brojem popisanih stanovnika na teritoriji Republike Srbije ne uzimajući u obzir teritoriju Kosova i Metohije. Iz navedenog se može izvesti jasan zaključak da je broj birača višestruko nerealno uvećan, što za konkretnu posledicu u izbornom procesu ima veći broj odštampanih glasačkih listića, te veće nepotrebne troškove i što je još bitnije ogromnu mogućnost zloupotrebe viška glasačkih listića.

6. U praksi se takođe pokazalo da veliki broj stanovništva starosti između 18 i 21 godina nije upisan u jedinstveni birački spisak, što je posebno evidentno na teritoriji Kosova i Metohije. U navedenom slučaju se takođe radi o propustu Ministarstva za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu, koje nije u potrebnoj meri putem upravne inspekcije kontrolisalo unošenje i ažuriranje podataka u jednistveni birački spisak od strane organa jedinica lokalne samouprave. Na taj način su mnogi mladi ljudi lišeni prava glasa, što direktno utiče na regularnost izbora.

Pokret Dveri je u potpunosti uveren da će režim u slučaju da proceni da pada sa vlasti pribeći svim vidovima manipulacije, potkupljivanja glasača i krađe na izborima, i zato ova pitanja od kojih zavisi regularnost izbora postavljamo sada jer će nakon izbora biti kasno.  

U Beogradu, 2. maj 2012.
Pravni tim Pokreta Dveri za život Srbije


Izvor Dveri srpske, 02. 05. 2012.

 

Нема коментара: