Само пар информација о фирмама иза овог пројекта:
Apex Solution Technology д.о.о. , Београд, основано 24.03.2009 (очигледно само ради учествовања у овом пројекту).
Директор Вељко Влаховић (рођен 1981.) Шта је овог врло младог човека квалификовало да буде вођа тако великог пројекта и у чије руке град Београд и Ђилас стављају десетине милиона евра прихода и судбину стотине хињада путника можда би остала мистерија да није тврдње да је он син бившег министра за приватизацију Влаховића (из које оно странке он беше?). Иначе бивши министар је човек са више кривичних пријава. Такође познат је по изјави у Скупштини да приватизација неће повећати незапосленост као и по томе да је мимо закона омогућио странцима да дођу у посед нашег пољопривредног земљишта.
Bus plus: Ko će biti novi kontrolori?
Kontrolori GSP-a, koji su odbili da pređu u privatnu firmu Apex, postaće tehnološki višak. Dok Bus plus zapošljava nove kontrolore, S media portal istražuje ko je odgovoran što će porodice GSP-ovih kontrolora ostati na ulici - grad ili oni sami?
Uvođenjem Bus plus sistema u gradski prevoz, službe naplate i kontrole iz GSP-a prelaze u privatnu firmu Apex. Portparol Bus Plus-a Gordana Perović navodi da je jedan deo kontrolora već prešao u novu firmu, a deo novih je primljen sa evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje.
Kontrolori GSP-a koji su se obratili našoj redakciji, međutim kažu da ne žele da pređu u novu firmu, jer im se tamo ne nude isti uslovi rada. Takođe, oni tvrde da se poslednjih mesec dana na njih vrši stalna presija da prihvate prelazak, ili će ostati bez posla!
Na ulicu 130 radnika!
„Navodno će svi radnici dobiti stalan posao i zadržati plate koje su imali u GSP-u, a u isto vreme firma Apex raspisuje konkurs za prijem u radni odnos na šest meseci i za platu od 25.000 dinara. To je daleko ispod primanja kontrolora u GSP-u", stoji u dopisu koji su kontrolori GSP-a dostavili S media portalu.
Oni tvrde da uslovi ni u pogledu obrazovanja nisu isti, jer se traže šefovi smena sa visokom školom, dok su oni u GSP-u imali - četvrti stepen.
Firma koja uvodi Bus plus radi sa "nezavisnim Kosovom"!? |
Portparol GSP- Slavica Stefanović za S media portal kaže niko od stalno zaposlenih kontrolora nije konkurisao u oktobru za posao u Apeksu, iako postoji dodgovor da se kontrolorima obezbede isti uslovi.
- GSP će morati jedino da se pobrine za 30-tak invalida rada, dok je neizvesna sudbina 130 zaposlenih u službi kontrole, o čemu će odlučiti grad Beograd – objašnjava Stefanović.
Sindikat: Potpišite ugovor, bolje za vas!
Predsednik sindikata GSP Nezavisnost Nebojša Stojadinović kaže za S media portal da se radnicima službe naplate i kontrole garantuje da će imati potpuno iste uslove za rad, što podrazumeva i istu platu:
- Svima koji imaju stručnu spremu za obavljanje tog posla bilo je ponuđeno da potpišu aneks ugovora. Oni koji to nisu učinili, mogu postati tehnološki višak.
Naš sagovornik navodi da je onima koji imaju samo osnovnu školu ponuđeno da budu prebačeni na radno mesto u skladu sa svojim obrazovanjem.
-Svi radnici koji imaju neki od zanata koji je potreban GSP-u ostaće u tom preduzeću – kaže Stojadinović i dodaje:
-Kontrolori koji imaju vozačku dozvolu D kategorije, mogu ostati da rade kao vozači tramvaja u GSP-u .
Prošle godine zaposleno 300 novih kontrolora |
S druge strane, kontrolori kažu da je poslodavac održao dva sastanka sa stalno zaposlenim kontrolorima, ponudivši im dva rešenja. Ubeđivao ih je, kažu, da pređu u Apex, ili će im u okviru GSP-a biti ponuđena raspoloživa radna mesta (čistac šina, mehaničar...), uglavnom ona radna mesta za koja je dovljna samo osnovna škola. A tu je i treće rešenje: ukoliko takvih mesta ne bude, biće proglašeni za tehnološki višak!
Kazna za spor prelazak ulice?! |
Stojadinović kaže da radnici još uvek mogu da potpišu ugovore, što im on kao predsednik sindikata i savetuje.
Radili 30 godina, a nisu osposobljeni!?
Zaposleni u službi kontrole GSP-a strahuju da će njihovih 150 porodica ostati na ulici i pitaju rukovodstvo grada šta će biti sa radnicima koji pređu u Apex, ako ova firma propadne?
Portparol GSP-a kaže da živimo u periodu tranzicije kada se svi plaše za posao, ali da kontrolori moraju da znaju da će njihova radna mesta biti ugašena.
- Većina njih nije stručno osposobljena, nema dovoljno škole i kvalifikacija. Pitanje da li će oni moći da budu raspoređeni na neka druga mesta, jer šta može da radi neko ko ima osnovnu školu? – kaže Stefanović i dodaje da niko od kontrolora nema visoku školu.
Kako zamišljate kreativnog kontrolora? |
Radnici službe kontrole pak tvrde da i u toj službi postoji određen broj ljudi sa visokom školskom spremom, a ista im se ne priznaje.
- Jedan od zamenika generalnog direktora obavlja tu dužnost sa višom školom, dok radnici koji imaju visoku školu rade kao kontrolori.
"Nećemo kod privatnika, tamo se radi!"
- Žao mi je tih ljudi, ali kada sam pogledala strukturu to su ljudi koji godinama rade u GSP-u, koji su tu pozapošljavali svoju decu i kojima nije palo napamet da se doškoluju ili završe neki kurs – kaže portparol GSP-a.
Naša sagovornica otkriva da je među kontrolorima bilo onih koji su više bili na bolovanju, nego što su radili:
- Najviše se plaše znanja, ne daj Bože da neko mora da ide na neku kvalifikaciju! Na nekim sastancima sam čula rečenicu koja sve objašnjava, a koja glasi "nećemo mi kod privatnika, tamo se radi"!
Jelena Kostić
(Foto: Novosti)
Нема коментара:
Постави коментар